JewlsCph

Match smykkerne med hårfarve og øjenfarve

Vil du forkæle dig selv med nye smykker, eller planlægger du at give smykker i gave?

Her får du smykkedesigner Mai Manniches bud på, hvordan du vælger et smykke, der passer til bærerens personlighed.

„Er du bevidst om hvilke smykker, der klæder dig, eller hende der skal forkæles?“ spørger smykkedesigner Mai Manniche. „Det perfekte smykke, er det, der klæder den enkelte kvinde og fremhæver hendes personlighed. De helt rigtige smykker gør en stor forskel for den enkelte kvindes udtryk,“ siger hun. Mai Manniche har et par gode tips til, hvordan du farve-matcher smykker med øjenfarve og hårfarve.

Match med øjenfarve

„Fremhæv din øjenfarve med et par øreringe i samme nuance. Har du brune øjne, er øreringe med røgtopas ædelsten fantastisk smukke. Ligeledes er ædelsten som blå topas og turkis smukke til blå øjne. Til grønne øjne ville jeg vælge øreringe med grøn onyx eller labradorit. Mange kvinder har en blanding grøn/blå/grå øjne og til dem er den grøn/blå ædelsten labradorit perfekt.“

Match med hårfarve

„Et par funklende transparente øreringe i samme nuance som hårfarven giver glans til håret. Gråt hår får en smuk glans med hvid topas ædelsten, brunt hår med røgtopas, blond med lemon topas og rødt med granat ædelsten,“ forklarer Mai Manniche.