RetNemt

Forår med friske japanske retter

RetNemt Måltidskasser byder foråret velkommen med en symfoni af farver, smage og friske råvarer, når de dykker ned i den spændende verden af japanske retter.

Med forårets ankomst er tiden inde til at skifte de tunge og varme vinterretter ud med lette og friske forårsretter, der gør brug af sæsonens friske råvarer.

Japanske retter og råvarer er den perfekte forårsspise, fordi det japanske køkkens grøntsager, krydderier og tilberedningsmetoder har en helt særlig evne til at bevare råvarernes friskhed og lette karakter i de forskellige retter.

Forårsmånederne byder på et væld af sprøde og saftige grøntsager som spidskål, radiser og forårsløg. Japanske retter som donburi og okonomiyaki udnytter disse ingredienser til perfektion.

Også umami, den komplekse og dybe femte grundsmag, der er en hjørnesten i japansk madlavning, er et element, som er med til at intensivere smagsoplevelsen af forårets råvarer.

Japanske retter på forårsmenuen

I uge 13-18 præsenterer RetNemt Måltidskasser fem japansk-inspirerede retter på en menu, der hylder forårets friske råvarer og kulinariske mangfoldighed.

Fra frisk ramen med svinekød og friske urter til sprød tonkatsu-schnitzel med spidskålsslaw. Hver ret er omhyggeligt sammensat for at bringe masser af forårets friske smag direkte til dit spisebord.

Smagfulde forårsretter leveret til døren

Med RetNemt Måltidskasser kan du tilberede forårets smagfulde retter på kun 20-30 minutter. Og få råvarerne leveret lige til døren.

Foruden de japanske retter, kan du også vælge andre nemme og lækre forårsretter. De simple og let forståelige opskrifter gør hverdagens madlavningen til en leg.