Greenspeak

Telekunder kan stemme om hvad overskuddet skal støtte

GreenSpeak er et 100% danskejet teleselskab, som har eksisteret siden 2015 og giver sit overskud til klima- og miljøprojekter. Kunderne stemmer om, hvad der skal gives støtte til.

GreenSpeak lægger vægt på at forretningen med at sælge mobilabonnementer og mobilt bredbånd skal gavne klimaet, naturen og miljøet. Det sker ved at donere overskuddet til en række organisationer, der på hver sin måde arbejder for at forbedre netop klima, natur og miljø. “Når vi har udbetalt løn og betalt faste omkostninger (til for eksempel administration og teknik), giver vi resten af pengene væk. I stedet for at overskuddet går til investorer, giver vi det til velgørende organisationer, og det er dig, der er med til at bestemme fordelingen,” skriver GreenSpeak på greenspeak.dk Støtte til klima- og miljøprojekter er ikke det eneste område, GreenSpeak prioriterer højt.

Tager hånd om kunderne

“God kundeservice er nok det, vi går mest op i,“ siger administrerende direktør, Mads Tofthøj Rasmussen. “Folk skal kunne føle sig rolige, når de oplever et problem og mærke, at de bliver taget hånd om.“ Og det ser ud til, at det går helt godt med kundernes opfattelse af serviceniveauet hos GreenSpeak, som scorer fem stjerner hos både Google og Trustpilot.

Kunderne stemmer om, hvad der skal støttes

To til fire gange om året stemmer selskabets kunder, hvordan overskudskronerne skal fordeles mellem en række støtteprojekter. Alle abonnementer har én stemme, og alle stemmer tæller lige meget. Blandt de projekter og organisationer, GreenSpeaks kunder indtil nu har støttet er blandt andet Verdens Skove, Andelsgaarde, Den Danske Naturfond og Nordic Ocean Watch. Ved de seneste to kundeafstemninger er der hver gang blevet uddelt 200.000 støttekroner. Siden firmaets start, har GreenSpeak doneret over 3 millioner kroner til velgørenhed.