Stop spild lokalt

Danmarks største sociale madspildsorganisation

Stop Spild Lokalt reducerer madspild og hjælper økonomisk pressede borgere med at få mad på bordet ved hjælp af gratis overskudsmad.

Forbrugsforeningens nye samarbejdspartner afhenter hver dag mad og råvarer, som ingenting fejler, men som på grund af udløbet datomærkning eller beskadiget emballage ikke kan sælges i butikkerne.

Stop Spild Lokalt er Danmarks største sociale madspildsorganisation og er drevet ved hjælp af frivillige kræfter, som via deres indsats hver dag redder mere end 30 tons overskudsmad fra at blive destrueret.

Startet af 17-årig

Den sociale madspildsorganisation blev etableret i 2016 af den dengang 17-årige Rasmus Erichsen, som gerne ville hjælpe økonomisk trængte personer og familier i lokalsamfundet. Og samtidig mindske madspild. I dag er der cirka 250.000 medlemmer i de lokale Stop Spild Lokalt Facebookgrupper. En del af dem er med til at drive lokale Madoaser over hele Danmark, hvor maden gives væk gratis til dem, der møder op. “Mit formål med at skabe Madoaserne er, at ingen må gå sultne i seng. Derfor kan du altid kontakte en administrator, der er tilknyttet en Madoase via Facebook, og sikre dig mad via en nødpakke,” siger Rasmus Erichsen, CEO og stifter af Stop Spild Lokalt.