Café Korn

Café Korn – autentisk caféhygge med fokus på gode råvarer

Et hyggeligt og personligt cafébesøg med meget at byde på og råvarer med en god historie bag. Det kan du få hos Forbrugsforeningens nye samarbejdspartner.

Saftige burgere, lækre salater, vegetariske alternativer og gode øl frisk fra fad. Det er et par af de indbydende ting, der møder dig på Café Korns menukort.

Café Korn har gjort det til en dyd at videreudvikle de klassiske caféer, med brede menukort hvor alle små og store maver kan stilles tilfredse, og har finpudset cafékonceptet til nutidens gæster.

Du vil derfor opleve et univers, hvor råvarerne er nøje udvalgt blandt det bedste dansk landbrug kan præstere, og hvor du som gæst fx kan nyde smagen af lækre ting som spegepølse fra Dalsbakkegård, kød fra Öxneholm og lemonader fra Sidinge Gårdbutik.

Familiedrevet cafékæde

Sammen med forældrene Kirsten og Henrik startede tvillingebrødrene Morten og Jakob med at slå deres folder under franchisekonceptet Landmad i 2015, som var en kombineret café og gårdbutik, først i Roskilde og senere i Holbæk.

I 2017 udviklede de Café Korn-konceptet med mere fokus på cafédriften, men stadig med gårdmiljøet som kulisse og kerneværdi. I dag står Morten og Jakob for den daglige drift sammen med deres partnere Rikke og Cecilie.

“Vi har ambitioner om, at du på Café Korn får et afslappet besøg i hyggelige omgivelser, hvor vi både kan facilitere dit morgenmøde, din familiefødselsdag og din hverdagssnak over en kop kaffe,” siger Jakob Poulsen.

Café-rejsen forsætter

Den familiedrevne cafékæde, nu i 2. generation, har brugt meget tid og energi på at finpudse cafékonceptet, så gæsterne kan få alt det, de ønsker sig. Caféerne byder i dag på en populær brunchbuffet med portionsanrettede retter, et fyldigt udvalg af burgere og har fokus på vegetariske og glutenfri alternativer. Café Korn har ni caféer i sjællandske provinsbyer og en i Odense.