Spar penge på Small Danish Hotels hoteller og kroer i hele Danmark.

Solskinsøen Bornholm - Den dejligste natur og ferieø

Hammershus, skønne strande, Ekkodalen, vandreture i naturen, kunsthåndværk, rundkirker, røgede sild og klipper…
Bornholm tilbyder oplevelser for alle og er et besøg værd hele året rundt.

Bornholm har tiltrukket gæster fra Danmark og udland i mange år, og den skønne klippeø byder på nogle af de bedste oplevelser for store og små hele året rundt. Det mest spektakulære ved Bornholm er selvsagt naturen, da det er det eneste sted i Danmark, hvor du kan opleve klipper. Oplev for eksempel Hammershus, der ligger på den nordligste del af Bornholm og har en helt fantastisk historie. I forbindelse med Hammershus ligger det nybyggede besøgscenter (med gratis adgang), hvor udsigten til Hammershus og klippekysten er helt unik.

Hvad drikker Møller?
I den modsatte ende af øen, på sydkysten, byder Dueodde sig til med sin brede, hvide sandstrand og det fineste sand. Midt på øen finder du smukke Almindingen, der er Danmarks femtestørste skov. Her kan du besøge gamle borge, råbe ’Hvad drikker Møller?’ og få svar i Ekkodalen eller tage på en guidet tur i Bisonskoven. Har du fået nok natur og historiske attraktioner, kan du udforske øens mange steder med kunsthåndværk eller nyde gourmetmad. Gennem de seneste år har bornholmerne udviklet virkelig mange kulinariske oplevelser, spisesteder og nytænkende butikker, der producerer produkter på friske bornholmske råvarer.

Fast base på Hotel Allinge
Afstandene er korte på Bornholm. Derfor er det skønt med en fast base at køre ud fra. Her er et oplagt valg et af Small Danish Hotels nyeste medlemmer, nemlig Hotel Allinge, der ligger lige midt i øens nordligste by. Hotel Allinge er et familiedrevet hotel, hvor du kan være sikker på, at værtsparret Ellen og Thorbjørn giver dig en hyggelig, nærværende og personlig oplevelse. Som et af meget få hoteller på Bornholm har Hotel Allinge åbent året rundt. Fra hotellet har du en smuk udsigt over havet, og du er i gåafstand af havnen, strande og badevenlige klipper. Forretningslivet, caféer, røgerier og de mange forskellige restauranter har du lige om hjørnet. På selve hotellet kan du nyde livet i den hyggelige have, hvor du som gæst har mulighed for at slappe af og finde ro.

Morgenbad med de lokale
Allinge ligger ved klippekysten, og i kort afstand fra hotellet finder du den dejlige, lille strand, Næs Strand, hvor der både er sandstrand og klipper, og som mange lokale benytter til en morgendukkert. I forlængelsen af Allinge by ligger Sandvig by, der har sin egen flotte Sandvig strand. Det er også ved Sandvig, at Hammerknuden starter. Her kan du vælge vandreture med udsigter, som man ikke tror hører hjemme i Danmark. Det er også her Hammershus ligger. Fra Hammerhavnen (Sæne Havn) går der en spændende bådtur langs klippekysten til bl.a. Våde Ovn.

Den eventyrlige kyststi
Er du til lange vandreture, kan du følge Kyststien, der bringer dig hele vejen rundt om Bornholm. Vandreruten er i alt 120 km lang og følger de små redningsstier og strande. Turen rundt rummer en meget stor variation, og du sikrer dig et utal af helt særlige og fortættede stemninger sammen med et u-filtreret indblik i Bornholms historie og enestående natur. Er du til lidt kortere vandreture, men stadig vil have store naturoplevelser, er der fra Hotel Allinge en skøn tur på godt 3 km til Sandkås ad Kyststien.

Medlemstilbud til 2021
På smalldanishhotels.dk/fbf kan du altid se Small Danish Hotels specielle tilbud til Forbrugsforeningens medlemmer.