Billige dyrlægeregning

Spørg dyrlægen til råds om kattemad

Sådan finder du den bedste kattemad.

Hos forbrugsforeningen samarbejder vi med dyreklinikker, hvor du være sikker på at møde en dyrlæge, der også kan give professionelle råd om pasning, pleje og foder til katte.

På den måde kan du være tryg ved, at du ved hvilken slags kattemad, der passer bedst ernæringsmæssigt efter livsstadie, aktivitetsniveau og helbredstilstand hos din kat.
Korrekt ernæring hos katte, tilpasses deres forskellige livsstadier, og er af samme store betydning for kæledyrene, som det er for os mennesker

Kattemad efter behandling

Killinger har ekstra behov til vækst og udvikling, mens seniorkatte for eksempel kan have behov for en ernæring sammensat til at mindske ledsmerter. Når det drejer sig om kroniske sygdomme, kan sammensætning af kattens mad desuden spille en vigtig rolle. Dyrlægen vil ofte ordinere en bestemt diæt som en del af behandlingen.

Kattes fordøjelse er speciel

Kattes fordøjelse er grundlæggende forskellig  fra hundens. Det stiller helt andre krav til foderets sammensætning. Katte omsætter visse næringsstoffer anderledes, og ville derfor få livsvigtige mangler, hvis de blev fodret med hundefoder.
Der findes rigtig mange typer kattemad at vælge imellem, men kvaliteten og dermed fordøjeligheden af dem kan variere. Et foderskift kan blandt andet være medvirkende til, at kattens pels ændrer udseende, eller at afføringen ændrer karakter.
Spørg din dyrlæge, hvis du synes det er svært at gennemskue, om din kat får sine behov dækket gennem den kattemad, du køber til den

Spar penge på alt det du alligevel køber