FAQ Forbrugsforeningens partnere

Partner FAQ

Ofte stillede spørgsmål.

Hvordan ansøger jeg om samarbejde med i Forbrugsforeningen?

Udfyld formularen eller ring til Forbrugsforeningen mandag-torsdag kl. 10-16, fredag kl. 10-15 på 33 18 86 20.

Hvad kræver det at blive samarbejdspartner?

Du skal have en terminal, der kan tage Dankort, da vi opererer på Dankortets linje. Har du en webshop, skal din PSP kunne sende transaktionerne igennem til Nets. Se her hvilke PSP'er der er certificeret til at kunne håndtere Forbrugsforeningens betalingskort.

Hvad kan betales med Forbrugsforeningskortet?

Som udgangspunkt er svaret 'alt'. Men der er enkelte undtagelser. Se reglerne for de forskellige områder nedenfor.

Udsalg og på nedsatte varer
Alt i forretningen kan betales med betalingskortet fra Forbrugsforeningen, til den pris varen er mærket med. Det gælder også udsalgsvarer, nedsatte varer, tilbudsvarer, serviceydelser samt leje af en vare med betalingskortet. Undtagelsen er ophørsudsalg, hvor man ikke kan forvente at kunne benytte Forbrugsforeningskortet. Forretningen må ikke skilte og annoncere med undtagelser.

Kundeklubber og deals
Har forretningen en aftale om rabat/bonus med fx et deal-tilbud eller en klub/forening, som medlemmet også er medlem af, kan medlemmet ikke forvente at kunne benytte en sådan rabataftale samtidig med, der betales med betalingskortet. Det samme gælder, hvis forretningen selv har en bonusordning, hvor medlemmet over en længere periode opsparer bonus.

Ved prisforhandling
Forhandles der om prisen på en vare, serviceydelse eller håndværksarbejde, kan medlemmet ikke forvente at kunne betale med betalingskortet. Medmindre medlemmet i forvejen har oplyst, at man  ønsker at betale med Forbrugsforeningskortet og butikken har accepteret det.

Ligesom ved indhentning af tilbud på en vare, serviceydelse eller håndværksarbejde, her skal medlemmet også oplyse, at der ønskes at betale med betalingskortet.

Ved aftale om et selskabsarrangement, hvor der indhentes et tilbud på arrangementet, skal der oplyses, at medlemmet ønsker at betale med betalingskortet, inden aftalen indgås. Medlemmet kan ikke forvente at kunne benytte betalingskortet til at betale et arrangement, som medlemmet ikke selv står for, fx for en forening medlemmet er medlem af.

Ydelse leveret af tredjepart
Medlemmet kan ikke altid forvente at kunne betale en tillægsydelse, som leveres af tredjepart (andet firma) med betalingskortet. Det kan fx gælde arbejdsløn ved reparation af cykler eller pålægning af tæpper, varme ved leje af feriebolig, ydelser udført af et andet firma og lignende. Medlemmet bedes derfor altid spørge herom, inden aftalen indgås.

Gavekort og kioskvarer
Medlemmet kan ikke altid forvente at kunne anvende betalingskortet ved køb af gavekort. Medlemmet bedes derfor spørge i forretningen. Et gavekort, der er betalt med betalingskortet, kan ikke byttes til kontanter.

Der kan ikke købe oplevelsespakker, frimærker, tobak, tips, lotto og spil med betalingskortet.

Hvorfor afviser terminalen Forbrugsforeningens betalingskort?

Se i din terminalvejledning vedr. fejlkoder. Hvis du fortsat har brug for hjælp, kan Forbrugsforeningen kontaktes på 33 18 86 20 mandag-torsdag kl. 10-16, fredag kl. 10-15. Alternativt kan Nets kontaktes på 44 89 24 00.

Hvor finder jeg kontoudtoget fra Forbrugsforeningen?

Det finder du i virksomhedens E-boks.

Hvor finder jeg mit partnernummer hos Forbrugsforeningen?

Partnernummeret findes øverst til højre på dit kontoudtog.

Hvor finder jeg mit Dankort forretningsnummer?

Dankort forretningsnummer fremgår af din indløsningsaftale fra Nets, men også ofte på kasse/terminal-bonen.

Dankort forretningsnummeret består af 7 cifre. Evt. foranstillede nuller tæller ikke med, eks.: 0001234567.
Nogle forretninger har ud over et Dankort forretningsnummer også et BAX-nummer. Bax-nummeret er på 6 cifre. Nummeret får du oplyst hos din terminalleverandør.

Hvad gør jeg ved ændring af Dankort forretningsnummer,
CVR-nummer eller ny terminal?

Kontakt Forbrugsforeningens salgsafdeling på 33 18 86 20 eller salg@fbf.dk

Hvor meget får jeg udbetalt næste gang?

Kontakt Forbrugsforeningens administration på 33 18 86 30.

Hvordan ændrer jeg bankkontonummer?

Send besked til Forbrugsforeningen pr. mail til salg@fbf.dk med oplysning om nyt registreringsnummer og kontonummer. Påfør partnernummer, cvr.-nummer og/eller forretningens navn og adresse.

Siden er sidst redigeret: 29-08-2017