FBF - Partner FAQ

Partner FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan søger jeg om at få min forretning med i Forbrugsforeningen?
Udfyld formularen eller ring til Forbrugsforeningen mandag-fredag kl. 09.30-16.00 på tlf. 33 18 86 20.

Skal jeg tage imod Forbrugsforeningens betalingskort ved udsalg og på nedsatte varer?
Ja, medlemmet kan betale alt, hvad din forretning tilbyder – til den pris varen er mærket med – med sit betalingskort fra Forbrugsforeningen. Medlemmet kan også betale udsalgsvarer, nedsatte varer, tilbudsvarer, serviceydelser samt leje af en vare med betalingskortet. Ved ophørsudsalg kan medlemmet ikke forvente at kunne benytte betalingskortet benyttes. Forretningen må ikke skilte og annoncere med undtagelser.

Har forretningen en aftale om rabat/bonus med fx et deal-tilbud eller en klub/forening, som medlemmet også er medlem af, kan medlemmet ikke forvente at kunne benytte en sådan rabataftale samtidig med, der betales med betalingskortet. Det samme gælder, hvis forretningen selv har en bonusordning, hvor medlemmet over en længere periode opsparer bonus.

Forhandler medlemmet om prisen på en vare, serviceydelse eller håndværksarbejde, kan medlemmet ikke forvente at kunne betale med betalingskortet, medmindre medlemmet i forvejen har oplyst, at der ønskes at betale med kortet og butikken har accepteret det.

Ved indhentning af tilbud på en vare, serviceydelse eller håndværksarbejde, skal medlemmet også oplyse, at der ønskes at betale med betalingskortet.

Ved aftale om et selskabsarrangement, hvor der indhentes et tilbud på arrangementet, skal der oplyses, at medlemmet ønsker at betale med betalingskortet, inden aftalen indgås. Medlemmet kan ikke forvente at kunne benytte betalingskortet til at betale et arrangement, som medlemmet ikke selv står for, fx for en forening medlemmet er medlem af.

Medlemmet kan ikke altid forvente at kunne betale en tillægsydelse, som leveres af tredjepart (andet firma) med betalingskortet. Det kan fx gælde arbejdsløn ved reparation af cykler eller pålægning af tæpper, varme ved leje af feriebolig, ydelser udført af et andet firma og lignende. Medlemmet bedes derfor altid spørge herom, inden aftalen indgås.

Medlemmet kan ikke altid forvente at kunne anvende betalingskortet ved køb af gavekort. Medlemmet bedes derfor spørge i forretningen. Et gavekort, der er betalt med betalingskortet, kan ikke byttes til kontanter.

Der kan ikke købe oplevelsespakker, frimærker, tobak, tips, lotto og spil med betalingskortet.

Hvad gør jeg/forretningen, når Forbrugsforeningens betalingskort bliver afvist på min/vores terminal?
Se i din terminalvejledning vedr. fejlkoder. Hvis du fortsat har brug for hjælp, kan Forbrugsforeningen kontaktes på tlf. 33 18 86 20 mandag-fredag kl. 09.30 – 16.00. Alternativt kan Nets kontaktes på  tlf. 44 89 24 00.

Hvor finder jeg mit samarbejdspartner nr. hos Forbrugsforeningen?
Samarbejdspartner nr. findes øverst til højre på dit kontoudtog.

Hvor finder jeg mit Dankort forretnings nr.?
Dankort forretnings nr. fremgår af din indløsningsaftale fra Nets, men også ofte på kasse/terminal-bonnen.
Dankort forretnings nr. består af 7 cifre. Evt. foranstillede nuller tæller ikke med, eks.: 0001234567.
Nogle forretninger har ud over et Dankort forretnings nr. også et BAX-nr.. Bax-nr. er på 6 cifre.
Nummeret får du oplyst hos din terminalleverandør.

Hvad gør jeg/forretningen ved ændring af Dankort forretnings nr. eller CVR-nr.?
Kontakt Forbrugsforeningen på tlf. 33 18 86 20 eller salg@fbf.dk

Hvor meget får jeg udbetalt næste gang?
Kontakt Forbrugsforeningen på tlf. 33 18 86 30.

Hvordan ændrer jeg bankkonto nr.?
Send besked til Forbrugsforeningen pr. mail til salg@fbf.dk med oplysning om nyt reg.nr. og konto nr. Påfør samarbejdspartner nr. og/eller forretningens navn og adresse.

Siden er sidst redigeret: 29-08-2017