Godborg Garn

Garn med god samvittighed

Hos Godborgs Garn bliver du mødt af et bredt udvalg af naturlige, økologiske og bæredygtige garner. Derudover er der masser af Fair Trade produkter.

Godborgs Garn har fokus på økologi, bæredygtighed, socialt ansvar og Fair Trade, hele vejen fra produktion til indpakning. Derfor vil du oftest møde GOTS-certificeret, økologisk og bæredygtigt garn i butikken og i webshoppen.

Godborgs Garn støtter brugen af recycling og miljøvenlig pakning, og bruger kun FSC-certificerede poser samt genbrugsemballage i butikken, og til forsendelse. FSC står for Forest Stewardship Council, og er en international non-profit-organisation, der fremmer bæredygtig skovdrift og arbejder for at sikre skovarbejdernes sociale rettigheder.

Garn, får og hygge

Godborgs Garn ligger på Bettina & Patricks nedlagte landbrug på Falster, hvor de også har får og høns.

“Vi går meget op i dyrevelfærd og respekt for råvarer. Det afspejler vores vareudvalg også. Vi skal behandle vores dyr, natur og miljø ordentligt, og lige så vigtigt, de mennesker der bearbejder og forædler de produkter vi forhandler,” understreger parret.

Butikken er indrettet i det gamle værksted på gården, med hyggehjørne, hvor der er mulighed for at sidde og strikke, se på opskrifter eller bare summe over, hvilke garn og farver du måske skal have med hjem.

Der afholdes Strikke/hækle Caféer og andre arrangementer, og man bliver altid budt på frisk kaffe/te …. og et smil på læben.