Sommerhusferie i Danmark

Sommerhus i Danmark - det geniale valg

Trenden er, at vi gerne vil værne om miljøet, nyde samværet og være i naturen. Samtidig gør lyse nætter, grill på terrassen og lange, dovne dage ved stranden sommerhusferie i Danmark til ren nostalgi.

Sommerferie i Danmark (Foto: Visit Denmark / Niclas Jessen)

Sommerhusferie er lidt som ferie i 'de gode gamle dage' bare med nutidens moderne bekvemmeligheder. Og så hænger ferie i sommerhus godt sammen med den beskyttelse af miljøet og de direkte naturoplevelser, som virkelig betyder meget for mange – også under ferierne.

Masser af oplevelser i Danmark

Desuden er Danmark et spændende ferieland med mange steder, du sikkert endnu ikke har oplevet. Der er noget helt særligt ved at udforske sit eget land og kende de 'ubemærkede' afkroge. At bade ved vores dejlige, rene strande, der udfolder sig lige ved sommerhusområderne. At opleve de utallige spændende aktiviteter, seværdigheder, koncerter og alt det andet, der er værd at prioritere.

Sommerhus med havudsigt

Hyggelige Stunder

Ordet sommerhus vækker søde minder hos de fleste af os. Minder om hyggelige stunder med familien og oplevelser fyldt med nærvær og glæde. Vi husker en fodboldkamp på græsplænen, en hyggelig frokost på terrassen, eller da vi tog vores første svømmetag i det åbne hav.

Samværet med familie og venner er derfor nok en af årsagerne til, at flere og flere vælger at tilbringe sommerferien i et dansk sommerhus. På den måde kan vi dele de skønne minder med vores børn og børnebørn. Og så er et sommerhus jo bare et genialt valg, når flere generationer tager på ferie sammen.

Sommerhusferie i Danmark

Meget at udforske

På en sommerhusferie har du frit valg på alle hylder – det er i høj grad bestem-selv-ferie. Er vejret til en strandtur eller et besøg i en forlystelsespark? Vil du shoppe på det nærmeste strøg, eller vandre en skøn tur i en af nationalparkerne? Mulighederne er utallige, og der er sikkert mange vidunderlige steder i Danmark, som du endnu har til gode at udforske.

Tænker vi lidt videre, er turister og sommergæster en vigtig indtægtskilde i ’Vandkants-Danmark’ – hvor sommerhusene typisk ligger. Når vi lejer sommerhuse i Danmark, bidrager vi derfor til landets fælles økonomi. Foruden hensynet til miljøet.

Dog: mest værdi giver de langtidsholdbare ferieminder sammen med dem, vi holder af.

Se også billige ferier med bonus til andre lande.