Picment

Løft din boligindretning med farverige forandringer

Lad Picment være din guide til et fornyet og indbydende hjem. Gå foråret i møde med ekspertrådgivning og kvalitetsprodukter fra vores nye samarbejdspartner.

Picment er en etableret farvehandel med nøje udvalgte produkter til boligen i form af maling, stuk, tapet, pleje og vedligehold til både inde og ude. Det har de været siden 1983 med base i Silkeborg, Aarhus og København.

Sæt forårskulør på din indretning

‘Colourful Changes’ er ikke bare en tagline, men en disciplin Picment har mestret siden 1983 ved at have fingeren på pulsen med tidens farvetrends.

“I 2024 ser vi en klar tendens, som afspejler den skønhed, der findes i naturens eget farveskema. En sand hyldest til naturen,” fortæller Morten Bjelke, designkonsulent og direktør hos Picment.

Med jordnære, varme okkerfarver og beroligende grønne nuancer, til eksplosive blå farvetoner, kan du altid finde inspiration blandt de nyeste farvetrends og sammensætninger til enhver boligindretning hos Picment.

“Hos Picment er vi autoriseret forhandler af populære brands som blandt andet Jotun og Little Greene, hvor farverne forfines helt ned til mindste detalje. Det er fantastisk at omgive sig med så dygtige mennesker i hverdagen til sparring omkring teknologi, farver og tendenser, både lokalt og på verdensplan,” siger Morten Bjelke.

Tapet skaber personlig indretning

Find din stil, fra klassisk tapetdesign til moderne vægbeklædning.

Tapet er en af de smukkeste og nemmeste måder at skabe en unik og personlig indretning på. Det er med stor sandsynlighed grunden til, at tapetet igen er kommet på mode i Danmark og resten af verden.

“Folk har for alvor fået øjnene op for, hvordan tapet og fototapet kan skabe en stemning og forandring i et rum. Hos Picment mener vi, at en af tapetets vigtigste egenskaber er oplevelsen. Tapet kan skabe et miljø, der henleder tanker, skaber følelser og giver stemninger. Vægbeklædninger skal derfor ikke kun være flotte at kigge på, de skal også give gode oplevelser,” understreger Morten Bjelke.

Og oplevelser finder du masser af blandt det flotte udvalg af tapeter hos Picment.

Husk ‘den femte væg’

Måske har du allerede din yndlingsfarve på væggen og et smukt tapet med et storslået blomstermotiv som feature-væg, men har du husket dine overgange?

“Vi ser ofte hjem, hvor der faktisk kun skal små, simple detaljer til for at løfte indretningen markant,” fortæller Picments designkonsulent og direktør og fortsætter:

“Stuk er bestemt ikke ny indenfor boligindretning og forbindes ofte kun med herskabsboliger, hvilket er en skam. Stuklister binder nemlig loftet sammen med resten af rummet og fuldender dermed enhver boligindretning. Lad ikke dine lofter stå uberørte. Behandl loftet som rummets femte væg og giv det den opmærksomhed, det fortjener. Hvad enten det er med dekorative stuklister, smukt ornamenterede rosetter eller lidt farve.”

Forårsklargøring: Et friskt pust til udearealerne

Med lunere tider lige rundt om hjørnet er det sæson for at tænke på forårsklargøring. Skal der pustes liv i terrassebrædderne, så de får et moderne sølvgråt udseende, eller skal facaden friskes op med nye farver? Er det måske båden, der skal males, eller mangler din bil en opfriskende gang lak? Hos  Picment kan du altid finde de helt rigtige produkter til dine udendørs projekter. De har et stort udvalg i blandt andet maling og træbeskyttelse med langvarig holdbarhed.

Personlig rådgivning på højt niveau

Picment tilbyder ikke bare kvalitetsprodukter til konkurrencedygtige priser, men leverer også personlig rådgivning på højt niveau. Hvad enten du søger hjælp til designvalg i dit private hjem, erhvervslokaler eller andre professionelle projekter, kan deres professionelle fagfolk hjælpe.

Eksperterne fra Picment kan guide dig igennem forårsprojekterne og hjælpe dig godt i mål uanset om det drejer sig om udendørs maleprojekter, komplette designløsninger med maling, tapet og stuk eller praktiske tips om udførelsen.